Sunday, March 01, 2009

瓶瓶熊

今天天气很好,发现组屋楼下有一处长满了蘑菇
我就开开心心去散步

哇~ 躺在草地上滚来滚去真舒服~

这些蘑菇看起来好好吃~
可以吃吗?


太阳越来越晒,赶快躲到树荫下休息

如果有冰凉的维他精喝,该多好啊~
对了,你们看得出我是用维他精罐子做出来的吗?

瓶瓶熊的自我介绍:
头部--宝丽龙球球
身体--为他精罐子
帽子--牛奶盒盖子
服装--旧衣物布料
双手--冰淇淋枝枝

不啰嗦了,我们看风景:



我要常常来散步啊~~
最好有个女伴......我要交女朋友!

p/s:这只小熊是为某小学的art project 特地制作的sample
下次小朋友做好自己的瓶瓶玩具,就放上来给大家欣赏欣赏
(以后我们家小孩也得自己做玩具,省钱省钱~ 嘻嘻)

4 comments:

Jesselyn Ng said...

so cute. so nice. can my daughter go to the school u r teaching in. but from the pics, seems like it's a boys' school ?

btw, did u go on ur knees to take those mushroom shots in ur previous post? so cool!

continue to do what u like, lady. it is meaningful in its own ways. :)

jess

P/S : I enjoy reading ur blog v much, it never fails to cheer my day. Even the posts are something serious or express tiredness, the way you write makes your readers laugh. Your sense of humour is unique and bright. :) Thank you.

蘆葦 said...

jess,谢谢你的鼓励和欣赏,让我写起post来更有劲~ yeah!

我只教那所小学2堂art lessons,如果你想知道怎么做玩具,我可以教你啊 :)

我的确是蹲在地上,把相机放在地上拍蘑菇的。总觉得要拍到好的角度就要牺牲淑女的形象,有时还会躺在地上拍。所以拍照久了,我快变成男人婆了!

Jesselyn Ng said...

ya, read in ur recent postings that u do get curious looks from the uncles n aunties. hee ...

teach me? I rather arrange a session for zoe to learn from u, she loves such stuffs. :)

蘆葦 said...

当然乐意教她啦~ 不过最近很忙,可能要六月假期,再通知你哦~